Advent

Det började med att mattan i vår trappa var så ful. Trappan slipades och målades.


När man sen kom uppför den fräscha trappan, så var ju väggarna i hallen inte så snygga så den fick också ny färg. Toddygul för att det skulle ge ett soligt intryck där det inte finns fönster.

När man tittade in i vardagsrummet och matsalen,  var ju fönsterna så bruna och omoderna. Det var ju bara att ge dem en omgång med vit färg. Sex fönster totalt som fått sig en helrenovering. 


Så var det ju dags för adventspyssel i fönstren. Sju är redan fixade. Nu är det bara åtta kvar.

Det lämnar jag över till resten av familjen, stora som små.

Nu har jag ont i axlarna så jag tror jag tar mig ett glas ICA-glögg och kollar mina fina fönster.  

Kommentarer
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Pyssel och pyssel över allt, det har inte jag hunnit med. Jag gissar att du har gjort jättefint.
Att du inte är så lång bidrar väl till att du har ont i axlarna. Du har väl tagit i och sträckt dig för mycket.
Var försiktig så att du inte har för ont framöver du måste ju orka krama om tomten.

Postat av: Quid Vis

Ja nu ska axlarna och jag gå och sova. Varma vetekudden lindar jag kring oss.

Barnen har hittat kartongen med tomtekläder i förrådet. Avslöjad.

2006-12-01 @ 23:56:13
Postat av: En liten tant

Ja, jisses vad det kan föra med sig mycket när man börjar dra i en ände. Tur att du inte gick ut och inspekterade husets fasad eller liknande. Tänk vilket jobb det hade kunnat bli om någon sådan insats skulle ha krävts! :-)
Vila ordentligt. Vetekudde är bra.

2006-12-02 @ 22:42:32
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: frktjatlund

Det brukar vara så, börjar man så tar det aldrig slut. Det poppar upp nya förbättringsobjekt. Köket påbörjade vi fixa till för över ett år sen och det vill aldrig bli klart.

2006-12-03 @ 18:45:19
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Quid Vis

En liten tant
Tur som är så är det tegel på fasaden. Jag är inne på min andra vetekudde. Den är mina axlars kompis.

frktjatlund
Men visst är det kul sen när det blir klart. Köket brukar vara det ställe där alla samlas, hur stora utrymmen man än har.

2006-12-03 @ 21:49:19
Postat av: Bloggblad

Hehe. Gissa varför vi drar oss för att börja renovera...

2006-12-21 @ 21:14:32
URL: http://www.bloggblad.blogspot.com
Postat av: Quid Vis

Bloggblad

Jag gissar varför.

2006-12-21 @ 22:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback