Aktion på auktion

Mina sonsöner, åtta och sex år var på auktion idag. Med andan i halsen ringde åttaåringen och berättade att det fanns en skräplåda på auktionen där man fick ta saker gratis. Fattar du farmor, fattar du att de GER bort saker som är jättebra. Jag säger inte vad du ska få för då blir det ingen överraskning, men farfar får en utdragbar linjal. Jag hittade fina ljuslyktor också och dem ska jag ge bort i julklapp.

 


Jag svarade att då kan du väl ge en till farbror J.

 


 Nej jag har köpt en tavla till honom som han ska få. Den är av tyg med plastram och så är det sydda bokstäver på den.

 


Ja ha, vad är det för bokstäver då?

 


Vänta lite så ska jag hämta den och läsa för dig vad det står.

 


Jag väntade och efter en stund kom han tillbaka till luren.

 


Så här står det farmor.

 
”Var dag är en snällsam gåva och en skimrande möjlighet”. 



Eftersom jag är mamma till farbror J så tyckte jag att det var en fin present med ett fint budskap från en liten man till en lite äldre man.

 


Jag blev rörd och berörd av den lille mannens tankar.  Han är min "snällsamma" gåva.

  

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Snällsamma gåvor är lycka och magi.

Postat av: Nalle

Gulligt:))

2006-11-06 @ 23:16:39
Postat av: Quid Vis

Nina
Så känns det,lite lycka och magi!

Nalle
Ja visst är det gulligt, det känns i hjärtat.

2006-11-06 @ 23:32:23
Postat av: Ninni

Såå rart!

2006-11-07 @ 20:04:30
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Quid Vis

Ninni!

Visst är det snällsamt rart.

2006-11-08 @ 21:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback