Egna initiativ

och beslut tar min åttaåriga sonson ofta.  Det går så snabbt
att man inte ens hinner blinka.

Han lyckades lirka med farfarn till stan idag för att  köpa en discolampa. En stund efter att de kommit hem så upptäckte jag att tystnaden nästan skar i mina öron och barnet var spårlöst borta.

Var hittade jag honom, om inte uppflugen i taket på boxarsäcken i farfarns hemmagym, i färd med att montera upp discolampan. Han höll inte ens i sig.

Vid förra besöket blev det ett jack i tummen. Nu höll jag andan tills dess att han klättrat ner.

Gossen och farfarn tog det med ro och blinkade åt varann.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Tror sjutton att du fick hjärtat i halsgropen. Känner igen den där tron dessa små gossar har att de är näst intill odödliga och klarar allt.

Postat av: frktjatlund

Säga vad man vill, men påhittiga är dom.

2006-11-20 @ 16:24:15
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Quid Vis

Nina
Undrar om det är en ursinstinkt som gör att de klättrar så.

frktjalund
Det är tur att de är kreativa och inte sitter där man sätter dem. Men ibland har man hjärtat i halsgropen.

2006-11-20 @ 17:52:36
Postat av: bastisgrannen

Hujja, bilden påminner mig om min dotter som efter ett cirkusbesök lekte trapetskonstnär i garderoben. Hon tänkte göra konster på "pinnen" som man hänger upp kläder på. Det blev ett besök på akuten och fem stygn i läppen.

2006-11-22 @ 14:46:36
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Quid Vis

bästisgrannen
Vi är stammisar på akuten på lasarettet i närmaste staden.
1. ramlat från hustak på dagis (observation varje kvart under en dag)
2. skrapat armbågar och knän (cykel i nerförsbacke) skrapsåren blev borstade med tandborste på lasarettet. (doktorn blev kallad för b***korv, men var van vid det)
3. knycklat revben (fall från repstegen)
4. skärsår av kniv, stygn i tumme.

Ändå tycker den manliga befolkningen i familjen att jag är pjåskig.

2006-11-22 @ 16:41:20
Postat av: Quid Vis

bästisgrannen
Fem stygn i en liten trapetskonstnärsläpp är ju ganska mycket, hur gick det med den sedan.

2006-11-22 @ 17:17:02
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: Hannele

Det är bara att anmäla honom till klätterkursen!
Det enda sättet att hindra olyckor är att lära dem :)

2006-11-30 @ 14:32:43
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Quid Vis

Hannele
Vi anmäler honom direkt när vi hittat klätterkurs. Tack för tipset.

2006-11-30 @ 19:38:51
Postat av: Bästisgrannen

Läppen är ganska okej men trapetskonstnären blir inte fotomodell (trapetskonstnären vill bli karatemästare istället).

2006-12-26 @ 20:22:16
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback