Väl använda

I en blogg skriver en klok kvinna, att man alltid borde ha en anteckningsbok med sig så att man kan skriva ner sina intryck när andan faller på. Maken som är en idéspruta och föreläsare säger samma sak. Han säger ofta till mig att jag ska skriva upp/ner? det jag kommer på. Jag brukar raljera med mitt skarpa minne, men jag ger honom ändå rätt, man kan inte komma ihåg allt.


När jag läste En 62-årings blogg, där hon hade samma funderíngar så kom jag på att jag har ju faktiskt en minianteckningsblok (specialgjord av maken) i min handväska  och jag erkänner att den är  väl använd. Pennan är en liten läcker minipenna som jag fått i present av honom. När jag lägger den på tangentbordet som är bara ett år gammalt så ser jag att jag nött ut tangenterna K,L och M. Det får mig att tänka efter om det är bokstäver som är ofta återkommande eller är jag extra stark i högerhanden. I varje fall så är de bokstäverna betydelsefulla i mitt liv.


Att skriva är som att säkerhetskopiera innehållet i sin egen levande hårddisk när den börjar bli full. Man måste göra plats för att fylla på med nya intryck. Jag skulle med intresse ha läst vad mina förfäder hade för tankar, men då fanns det inte samma möjligheter att skriva som det finns nu.


Nu släktforskar vi och fantiserar om deras liv i stället.

Kommentarer
Postat av: bibi

Vad bra att du också ser att en anteckningsbok är av värde. Och fin är din!
Hälsn. Bibi "En 62-årings tankar"

2006-10-19 @ 10:02:31
Postat av: Manon

Alltid bra med anteckningsblock. Älskar sådana och fina pennor, tomma blad...

Postat av: Nalle

Anteckna är bra! Man kan också läsa in små ord eller meningar man kommmer på i mobilen, om den har den funktionen. Men om det ska lämnas till eftervärlden så är ju pennan att föredra.

2006-10-20 @ 18:06:17
Postat av: Quid Vis

bibi
Som du ser är min anteckningsbok väl använd

Manon
Visst är det spännande med oskrivna blad

Nalle
Det där brukar jag också höra av maken som alltid har ett fickminne med sig. Jag har ju den funktionen i min telefon, tack för tipset.

Min tekniska 8-åriga sonson brukar lägga telefonen så att vi inte märker den och så spelar han in vad vi säger. Det blir succé tillsammans med lillebror och så skrattar de båda busungarna.

2006-10-20 @ 18:23:35
Postat av: Ninni

Att skriva är ju helt underbart...jag undrar vad jag gjorde innan jag började blogga för ett och ett halv år sen!?

Ha en skön helg!!

2006-10-21 @ 14:57:05
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Quid Vis

Ninni

Man skrev för sig själv i Word men fick inga kommentarer.

Ha en skön helg du också. Skulle ha målat trappan en sista gång men "virvelvindarna" kommer om en stund så trappan får vänta.

2006-10-21 @ 15:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback