Varför händer det?

För två veckor sen fick jag ett telefonsamtal från en av mina bästa väninnor som gjorde mig uppskakad och omtumlad. Hon är den mesta renlevnadsmänniska man kan tänka sig och nu hade hon fått beskedet elakartad cancer i bröstet.  Hela hennes värld var som i ett vakum.  Det otroliga var att en vecka tidigare hade hennes syster fått samma besked. Nu är bägge opererade och väntar på strålning.  Hennes man ringde i går och berättade att det inte angripit lymfan i armhålan.

Man vet inte vad livet har att bjuda. Jag kommer att stödja forskningen och köpa Rosa bandet.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Prognosen för brötcancer är mycket mer positiv, om lymfan inte är inblandad.

Min syster opererades, strålades och fick cellgifter förra året. Nu "friskförklarad", men oron finns alltid där för henne.

Postat av: bonny

ojoj...ja, som du vet harde jag bröstcancer förra året....det är som tjatis säger mkt god prognos - men visst...med cancer - eller Mr C som man säger i Kretsarna - vet man ju aldrig riktigt - och självklart är det världens chock!!!
Och för övrigt..
Tack söta du för fina komentarer!!!

2006-10-06 @ 17:05:30
URL: http://styvfamiljen.blogg.se
Postat av: Quid Vis

frktjatlund: vad skönt att höra att din syster är friskförklarad, det blev även min väninnas syster. För min väninna är det bara en dag sen ingreppet och hon väntar på svar, som vi hoppas är gynnsamt.

Bonny: Jag har följt hela din upplevelse från början till nu. Man får sig en riktig tankeställare. Min väninna har redan hittat sin "stödgrupp" med kvinnor som blev opererade samtidigt. I "vårt gäng" så har vi alla redan kontaktat henne och hon kände sig uppvaktad som om det vore bemärkelsedag. Hon säger att det är livet före och livet efter.

2006-10-06 @ 18:41:40
Postat av: Marskatten

Å vad hemskt...så tragiskt att båda systrarna fått cancer samtidigt. Hoppas det kommer att gå bra. Jag köpte Rosa bandet häromdagen. Det är inte så mycket man kan göra annat än att lämna bidrag då och då.

2006-10-07 @ 08:12:25
URL: http://www.marskatten.blogspot.com
Postat av: Quid Vis

Marskatten: Vi hoppas på det bästa.

2006-10-07 @ 22:52:45
Postat av: Pauline på Gästgivaregården

Tänka sig att du fick två såna besked förrförra veckan. Det fick jag med fast det var inte bröstcancer det gällde.
Den ena som fick cancerdiagnosen, en anhörig, har dock bättre prognos, om hon bara vill kämpa. Den andra en underbar kvinna vi träffat ofta de senaste 20 åren har cancer vid levern, ena njuren och i skelettet. Jag känner mig så ledsen och vet inte vad jag kan göra.

2006-10-10 @ 20:04:10
URL: http://paulinegastgivaregarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback