Extrem garage makeover

Jag funderar på att utmana maken på en garage makeover.  Efter att ha läst Lottens inlägg om många prylar så dyker bilden av interiören i vårt garage upp på min näthinna och den gör mig smått irriterad.

Gräsklipparna, mossrivare, verktygen och toarullarna. Cyklarna och halvtrasiga staket, avslöjade tomtekläder, plankor, plintar, skruvar, spikar muttrar, krokar, cykeldäck, kartonger med böcker som inte får plats i husets bokhyllor, tält, sovsäckar, julbelysningar i härvor, plast granar,  vissa släktingars tillfälligt lagrade prylar och mycket mycket annat i en enda röra samt allt som ligger lagrat där "så länge".

Men risken finns att jag inte hinner med när han sätter fart. För då går det undan och tänk om garaget blir tomt, då finns det ju ingenstans att leta.

Hemska tanke.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Jag håller på så sakteliga att röja i vårt garage. Gör det när mannen är på arbetet eller sover sin eftermiddagsslummer så han har ingen koll på sina samlingar av saker-som-är-bra-att-ha-någon-gång-om-hundra-år...

I garaget ska jag ha verkstad, där ska jag snickra och måla och dona, precis som jag tänkt det från början. Soptippen ska få det som inte är något att ha och Katthemmet ska få det som går att ha till loppisförsäljning.

Det är faktiskt skönt att slippa leta efter grejor högt och lågt och i skumrasket.

Postat av: Irahni-Leia

Ett tomt garage... ett kungarike för ett tomt garage!

2006-09-09 @ 10:05:19
Postat av: Lotten Bergman

Bilder, bilder, jag vill njuta av garagebilder!

Böckerna som inte får plats ... låt dem leva livets glada dagar i ett antikvariat. Sälj cyklarna och köp vin för pengarna.

(Som vanligt låtsas jag att jag vet vad jag pratar om.)

2006-09-09 @ 11:08:01
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Quid Vis

Nina: Det är min tanke också att det skulle vara en verkstad i ett fint solgult målat garage.

Lotten: Jag ska se vad jag kan göra med bilder av garageröran. Måste bara klura ut hur man lägger raster på dem och utfärda varning. Jag vill bara säga EN sak: Det är INTE min ordning som gäller i vårt garage. Inte nu! Men snart! Kanske!

För tio år sen gjorde jag en förteckning över alla böcker. det blev 42 sidor med 52 titlar per sida = 2184 böcker. För tio år sen alltså. Det har blivit ett antal fler på den tiden. Maken är en bokoman kan jag säga.

Skelettet av den orangefärgade utslitna Crescent världsmästarhojen gick i graven förra året, men skinnsadeln är av nostalgiska skäl sparad. Hojen hade gått ca 3.500 mil.

2006-09-09 @ 12:30:49
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: Nalle

min man städade sin snickarboa härförleden. "Nu ska här slängas" hette det, men han slängde inte nåt egentligen, bara ställde det på andra platser:)) Hahahaha

2006-09-09 @ 15:02:07
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Vi eller rättare sagt maken, har påbörjat sitt tappra försök till ordning i garaget. Hitintills har det börjat riktigt bra.

2006-09-09 @ 15:17:48
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Bloggblad

Skönt att det finns fler med saker-i-garaget-problem. Vi träter ständigt om bråten, nu väljer jag att blunda. Trevar mig fram till frysen som står där. Garaget är nämligen inte mitt gebiet.

2006-09-09 @ 16:50:53
URL: http://bloggblad.blogspot.com
Postat av: MammaLena

VÅRT garage är av naturliga skäl - lager för diverse bräder, målarfärg, såg-saker, slip-saker, det är en liten liten gång så man kan navigera fram till bakväggen. Men - min sambo vill ha BILEN i garaget - så till vintern är det grejat - det är jag övertygad om. Och den nyinköpta begagnade garageöppnaren är på plats. Annars får jag inte ut bilen på morron - om det inte är öppnare. TÄNK om sambon är borta, då får jag vara hemma från jobbet - eller ha bilen ute.
Tänk att det ryms så många saker i ett garage.....
/L

2006-09-09 @ 17:54:16
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Anonym

Nalle: Jag misstänker att det blir samma rockad även här.
Solskuggan: Grattis grattis vi har bara börjat i tanken ännu och somliga behöver täääänka lääääääänge.

Bloggblad: Ha ha, min extrafrys står i carporten och himmel vad den ska frysa i vinter.

MammaLena: Var glad åt att du verkligen får in bilen i garaget. Min bil kommer in i carporten - till hälften så jag slipper i alla fall skrapa vindrutan.

2006-09-09 @ 18:13:37
Postat av: Nina på Johangården

Vaniljgult hade jag tänkt mig i garaget... och med bra belysning för mig som är halvblint närsynt. Alla verktyg på sina platser och utrymme för att röra sig och även för att vinterförvara mina pellisar.

Denna vinter ska det inte så pellaskelett bakom sovrumsgardinerna bara för att det är kallast i det fönstret. I vinter ska de sova på rikigt som pellor skall göra... Jag ska bygga ett bo till dem på en hylla, så kommer de att vara glada i vår och växa som besatta.

2006-09-10 @ 10:13:11
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Vill bara önska dig en fortsatt fin söndag:)

2006-09-10 @ 14:09:46
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Marskatten

Kul läsning! Jag ler igenkännande, tror att mer eller mindre de flesta har det så där. Man har alltid så mycket "bra-att-ha" saker som måste sparas.

2006-09-10 @ 16:44:09
URL: http://www.marskatten.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nina: Vaniljgult verkar snygg, det kanske jag också väljer.
Solskuggan: Tack det samma.Jag har verkligen haft en fin söndag i solstolen med AB:s bok Morden i Buttle.
Marskatten: Jag tror också att fler har dolda skrymslen. Välkommen till min blogg.

2006-09-10 @ 17:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback