Namn och person

Min bästa väninna och jag brukar bli hopblandade i olika sammanhang. Det kan hända i affärer, på restauranger och lite varstans. Vi har ofta funderat över varför det blivit så. Nu för tiden är vi inte förvånade. Vi brukar le igenkännande när det händer. Mitt namn är Elinor och hennes namn är Maria.

Vid ett av tillfällena befann vi oss på ett möbelvaruhus. Jag hade just köpt en bostad. Mitt i vimlet av människor hör vi någon som ropar hej Maria och tittar på mig. Det var kvinnan som jag köpt bostaden av som kände igen mig, men hon ropade min väninnas namn. Maria tittade med förvåning på kvinnan som ropade på henne och kvinnan som ropade tittade förvånat på mig som inte svarade.  Vi gick på samma kurs vid två tillfällen och där hände samma sak. Hon kallades Elinor och jag kallades Maria.

I går hände något märkligt. Maria var på en läkarmottagning och satt i väntrummet bland andra patienter. Läkaren kommer ut och ropar Elinor och tittade på henne. Maria mötte hans blick,  men  svarade inte. Hon trodde inte sina öron. Läkaren gick tillbaka till sitt rum och kom tillbaka med en journal som han läste i och så ropade han upp Maria.  Själv befann jag mig elva mil därifrån så det kunde inte handla om någon sammanblandning. 


Vi börjar tycka att det ligger lite spännande mystik i det hela.


Kommentarer
Postat av: Irahni-Leia

Mysko!

2006-09-05 @ 20:23:13
Postat av: Nalle

men så konstigt! är ni lika till utseendet? men det där med läkarmottagningen tog ändå priset. både roligt och lite kusligt.
ha det så bra

Postat av: Nalle

hoppas du inte har något emot att jag länkar till dig, om du inte vill så säg till så tar jag bort.
hej igen

2006-09-07 @ 12:59:49
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: Quid Vis

Nalle!

Jag är jätteglad att du länkar till mig.

Kanske är min väninna och jag lite lika men inte påfallande.
Men många underliga saker har hänt oss som länkar oss samman. Mystiskt och spännande.

2006-09-07 @ 16:43:47
URL: http://quidvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback