Trötta vingar

Du Elinor, sa min åttaåriga sonson när han stod vid arbetsbänken och mekade. Av någon anledning så kallar han mig för mitt förnamn och inte farmor.

Duuu, nu när det är så varmt, tror flyttfåglarna att de ska komma tillbaka till Sverige fast det egentligen är vinter?

Det vet jag faktiskt inte det svarade jag.

Han funderade en stund och så sa han: "Duuu, om fåglarna blir trötta i vingarna, då kan de ju faktiskt gå en bit för de har ju ben också.

Ja vad ska man säga om hans  funderingar.  

Sådana här pärlor brukar jag skriva ner i en bok som de ska få när de blir vuxna.

Kommentarer
Postat av: bibi

Mmmm......
Varför är jorden rund, då kan man ju ramla av den?
(Max 5 år)
Farmor

2007-01-07 @ 00:21:08
Postat av: Quid Vis

bibi

Åh vad jag gläds åt dessa "pärlor"

Postat av: petra

Jag har för övrigt en ny liten "utmaning" i min blogg - välkommen!!

2007-01-12 @ 23:00:12
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: bibi

Vad kul att du nappat på min "Bloggstafett". Får se om pinnen går vidare.

2007-01-14 @ 16:32:39
Postat av: Quid Vis

bibi
Jag har kontaktat två andra bloggare. Få se om de nappar. Jättefin idé av dig.

2007-01-14 @ 17:47:39
Postat av: Marskatten

Härliga kommentarer! De är så kloka de små. Jag har ett barnbarn som för ett tag sedan sa att: "Mommo, jag vet varför du flyttade från huset, för att när Morfar dog så blev huset för stort för dig och du kunde ju inte bo där ensam". (Det var så himla gulligt!)

2007-01-14 @ 19:52:27
URL: http://www.marskatten.blogspot.com
Postat av: Quid Vis

Marskatten
Visst var det gulligt och sagt från hjärtat. Barn är ett folk från ett främmande land där de vågar säga vad de tycker och tror.

2007-01-15 @ 18:26:46
Postat av: Anki

Det är så roliga saker man får höra ur barnamunnar. Bra att skriva upp, för man tror att man kommer ihåg, men inte så länge. Jag skrev dagbok till mina barn, när de var små. Jag skrev dem i jagform. Vilken glädje de har fått av dagböckerna!

2007-02-09 @ 16:25:18
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Den yngre generationen oroar sig mer för klimatförändringarna än de vuxna. Men så har de ju också mer skäl därtill...

2007-02-12 @ 17:10:20
Postat av: Quid Vis

Anki
Mina små kommer också att få sina roligheter när de förstår dem. Jag skriver dem i varsin bok till dem.

Lars Anders
Du har så rätt. De små har stora funderingar.

2007-02-15 @ 22:43:27
URL: http://quidvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback